we love bali! - Reisverslag uit Naisano Dua, Indonesië van David en Ilse - WaarBenJij.nu we love bali! - Reisverslag uit Naisano Dua, Indonesië van David en Ilse - WaarBenJij.nu

we love bali!

Blijf op de hoogte en volg David en Ilse

31 Oktober 2012 | Indonesië, Naisano Dua

Selemat siang :-) hier zijn we nog eens. We hebben ondertussen weer zoveel gezien en meegemaakt dat het echt niet simpel is om het te beschrijven. Tijdens onze overnachtingen in Lovina hebben we al kunnen proeven van het mooie Bali. We deden hier natuurlijk, zoals alle touristen, een boottocht waar je dolfijnen kon zien. Hierna was het richting Ubud. Onderweg zijn we gestopt bij een klein huisje maar het was eerder een mini-zoo. Ik kreeg hier vanalle dieren in mijn handen en we mochten fotos nemen als we 50000 roepia betaalde. Het indrukwekkenste vond ik toch de flying fox, een giga vleermuis. Een leguaan, kameleons, schildpad, papegaai, pyton en een civitkat volgde. Voor de schorpioenen heb ik wijselijk bedankt. De volgende stop was bij een koffieplantage waar ook cacao en verschillende kruiden geteeld worden. We hebben toch geproefd van hun lokale en duurtste koffie van de hele wereld en ik moet zeggen, de smaak was speciaal. De koffie is zo duur omdat de boon met schil enal aan de civitkat gegeven word. die verteerd de uiteindelijke koffieboon niet en vind weer de uitgang, ik moet er wel geen tekening bij maken :-) die boon word dan geroosterd en gemalen.

Tijdens ons verblijf in ubud hebben we een hele dag erop uitgetrokken. We hebben een waterval gezien, verschillende kunstateliers, gelunched met uitzicht op de actieve vulkaan Batur, tempels bezocht, authentieke dans gezien, En..... een stukje van david zijn droom waar gemaakt. We mochten bij een 4maand oude Bengaalse tijger. We staan braafjes, zoals verwittigd, achter hem op de foto want het was toch een agressief beestje. Ook David heeft zijn grenzen hier verlegd door samen de 10 jarige krokodil vast te nemen. Fotos zullen zeker gepost worden als we weer thuis zijn.

Na Ubud begon de reis naar Lombok. Ook hier weer een paradijselijke bestemming door de prachtige stranden en de vele palmbomen. We hebben toch maar gepast voor de gili eilanden te gaan bezoeken. Iets te druk.... Het niet aanwezig zijn van andere toeristen is toch een aparte luxe en iets dat je snel gewoon word. Morgen nemen we weer taxi-boot-bus om naar het zuiden van Bali te trekken.

Hier zullen we de laatste 5 nachten doorbrengen. nog 6 dagen dus om te genieten :-)

bye bye!

• 31 Oktober 2012 - 14:31

Martine:

super !!!!!
    jullie zullen echt wel genieten daar :)
    maar hier missen we je toch hoor :(
    kijk al uit naar de mooie foto's

xxxxx
    Tinne

• 31 Oktober 2012 - 15:17

Mama En Daddy:

je zult wel een pak foto's genomlen hebben
    en al die moouie herinneringen in jullie hoofden en gedachten
    geniet nog maar volop van de laatste dagen
    xxxxxxxxx

• 01 November 2012 - 00:09

Els:

Hey Ilse en David!
    klinkt super allemaal
    Jullie genieten er duidelijk van.
    Nog heel veel plezier daar hoor xxx

• 05 November 2012 - 14:40

Martine:

Hey mijn Ilseke,
    Hopelijk hebben jullie nog veel genoten tijdens ons lange weekend :)
    Maar het begint te korten he :(
    Zal blij zijn als je terug in ons België bent

xxx
    Tinne